View Single Post
  #1 (permalink)  
Old September 24th, 2007
seppe seppe is offline
Apprentice
 
Join Date: December 15th, 2005
Location: antwerp (belgium)
Posts: 6
seppe is flying high
Default onvindbare 2GB op mijn harde schijf

Na een systeemcrash geprobeerd met "format C" mijn harde schijf te formateren. Nu blijkt er ongeveer 2 Gb onbereikbaar voor het formaterings systeem. Start ik mijn partitioneringsprogramma (gparted live cd linux, of partition manager windows) op dan zien deze wel een harde schijf van 40 Gb, maar partitioneren maar een goeie 37 Gb. De windowsinstaller geeft volgende commentaar:

""Het opstartprogramma van de computer kan geen toegang krijgen tot de schijf met de gekozen partitie of vrije ruimte. Setup kan Windows XP niet op deze vaste schijf installeren. Dit gebrek aan toegang geeft niet noodzakelijk een fouttoestand aan. Bv. Schijven die zijn verbonden met een SCSI-adapter die niet door de computerfabrikant is geinstalleerd of die niet met een secundaire vasteschijfcontroller zijn verbonden, zijn gewoonlijk niet voor het opstartprogramma zichtbaar, tenzij speciale software wordt gebruikt. Neem contact op met de fabrikant van de computer of de harde schijf controller voor meer info. Op x86-computers kan dit bericht duiden op een probleem met de instellingen van het CMOS stationtype. Raadpleeg de handleiding van de schijfcontroller voor meer informatie. Druk op ENTER om door te gaan.""

Met de cmos instelling is alles in orde (default) en een SCSI-adapter zit niet in mijn computer.
Wat zou die speciale software zijn waar Microsoft het over heeft?
Of weet iemand hoe ik deze verloren bytes kan terug te voorschijn toveren??????
Reply With Quote