View Single Post
  #5 (permalink)  
Old January 24th, 2009
ToNneTje's Avatar
ToNneTje ToNneTje is offline
Gnutella Admirer
 
Join Date: January 24th, 2009
Location: Netherlands
Posts: 69
ToNneTje is flying high
Default

Het is inderdaad zwaar bagger met Limewire/Frostwire de laatste tijd, en dat filter werkt helaas ook niet optimaal, deze filtert namelijk ook GOEDE bestanden, en veel fake-bestanden geeft ie gewoon weer in de lijst!

Opvallend is dat deze fake-bestanden, soms zelfs bijna ALLE zoekresultaten, voor zover ik zie zo'n beetje ALLEMAAL worden verspreid door Limewire/Frostwire bronnen!

Voor mij dus de reden dat ik sinds enkele dagen ben overgestapt op Phex, dit programma draait onder MAC, Linux en Windows, en ziet er om te beginnen al een stuk netter uit dan Limewire/Frostwire.
Omdat ik zelf vrij stabiel online ben en m'n Phex 24/7 heb draaien, heb ik bij de netwerk-instellingen de "Forceer Ultrapeer Status" aangevinkt, en "Connecties met Ultrapeers" op 32 gezet, en "Connecties met Leafs" op 64 gezet (kun je beiden op max. 99 zetten als je een snelle verbindingen hebt).
Als ik nu een zoekaktie doe vind ik veeeeel minder nep-bestanden, en de paar die er nog wel tussen staan zijn... juist, Limewire/Frostwire bronnen!

Echt veel beter dat ik nu eindelijk weer bijna alleen maar GOEDE bestanden vind, en die paar fake-bestandjes neem ik dan maar op de koop toe...
In plaats van 8 op de 10 fake-bestanden, nu 9 op de 10 goede bestanden!

Dus ik zou zeggen: probeer Phex en als je stabiel online bent stel even "Forceer Ultrapeer Status" in, en kijk of het beter voor je is dan Limewire/Frostwire.

Ps. Phex is uiteraard geheel vrij van adware/spyware, dus geen troep op je PC!

Last edited by ToNneTje; January 24th, 2009 at 01:06 PM.
Reply With Quote