View Single Post
  #2 (permalink)  
Old October 8th, 2020
Lord of the Rings's Avatar
Lord of the Rings Lord of the Rings is offline
ContraBanned
 
Join Date: June 30th, 2004
Location: Middle of the ocean apparently (middle earth)
Posts: 622
Lord of the Rings has a distinguished reputationLord of the Rings has a distinguished reputationLord of the Rings has a distinguished reputation
Default

Bonjour

I apologise we do not appear to have many or any French helpers in recent years.
I am personally unable to answer your questions.

I suspect you might have chosen the wrong forum for your question.

Purely a personal opinion: I think that brand’s monitors for computers are fine (I use one myself) but do not like that brand’s TV menu system much at all - confusing and hides one or more settings internally instead of on the remote control which is highly inconvenient.
Only thing I do not like about my computer monitor is the lack of brightness adjustment - it is preset. I cannot increase or decrease brightness. That might not be an issue for the high-end monitors you are considering. Though seemed to be a trait their earlier computer monitors also used.

I had also considered the angled screen. The angled screen is recommended for gamers. Not necessarily ideal for other purposes.
Is there any viewing distance or angle that makes the curved screen drop in viewability and quality. Variation of content such as animation.

For gaming you need a high frame rate. This will be dependent upon your video card and bus speeds.

I think a gaming forum is better suited to your question.


Je m’excuse que nous ne semblions pas avoir beaucoup ou aucun français aides aujourd’hui.
Personnellement, je ne peux pas répondre à vos questions.

Je soupçonne que vous pourriez avoir choisi le mauvais forum pour votre question.

Purement une opinion personnelle: Je pense que les moniteurs de la marque pour les ordinateurs sont très bien (j’en utilise un moi-même), mais n’aiment pas le système de menu TV de cette marque beaucoup du tout - confondre et cache un ou plusieurs paramètres en interne au lieu de sur la télécommande qui est très gênant.
La seule chose que je n’aime pas sur mon moniteur d’ordinateur est le manque d’ajustement de luminosité - il est prédéfini. Je ne peux pas augmenter ou diminuer la luminosité. Ce n’est peut-être pas un problème pour les moniteurs haut de gamme que vous envisagez. Bien que semblait être un trait de leurs moniteurs d’ordinateur plus tôt également utilisé.

J’avais aussi considéré l’écran incliné. L’écran incliné est recommandé pour les joueurs. Pas nécessairement idéal à d’autres fins.
Y at-il une distance de vision ou d’angle qui fait tomber l’écran incurvé dans la vue et la qualité. Variation de contenu tel que l’animation.

Pour les jeux, vous avez besoin d’un taux d’images élevé. Cela dépendra de votre carte vidéo et les vitesses de bus.

Je pense qu’un forum de jeu est mieux adapté à votre question.

Désolé si cette traduction a des erreurs.
Reply With Quote